LEDTECHNOLOGY Sp. z o.o. sp. k.
ul. Połczyńska 10c
78-200 Białogard
woj. zachodniopomorskie


NIP: 6722084883

Opis protokołu

Ogólna umowa komunikacji

Pakiet danych służy do komunikacji między komputerem a sterownikiem w celu zwiększenia niezawodności danych, rozszerzenia możliwości obsługi obrazów i innych danych.

Proces komunikacji:

a) .PC wysyła pakiet danych do kontrolera ?

b). kontroler odebrał pakiet danych, analizę i przetwarzanie pakietu danych, a następnie w razie potrzeby zwrócił pakiet danych do komputera ?

do). PC odbiera pakiety danych zwrócone z karty kontrolnej i analizuje odebrane pakiety danych w celu ustalenia, czy komunikacja się powiodła.

Ustawienie szeregowe:

Szybkość transmisji: 115200, 57600, 38400 itd. Wybrane przez wybrane narzędzie.

Sformatuj ciąg: „115200, 8, N, 1”, możesz zmienić wartość prędkości transmisji 115200 zgodnie z ustawieniami kontrolera.

 

Suma kontrolna danych pakietowych

Proces komunikacji z wykorzystaniem sumy kontrolnej danych pakietowych w celu sprawdzenia poprawności transmisji danych, obliczeń sumy kontrolnej, na którą powinniśmy zwrócić uwagę ? Suma kontrolna danych to kumulatywny każdy bajt danych, użyj 16-bitowej (2 bajty) liczby bez znaku do reprezentacji, więc gdy walidacja danych jest większa niż 0xFFFF, suma kontrolna i zachowują tylko 16-bitową wartość. Na przykład,

0xFFFA + 0x09 = 0x0003

General agreement of communication

Data packet is used to communicate between the PC and the controller, in order to enhance the reliability of data, expanding capabilities to deal with images and other data.

Communication process?

a).PC send a data packet to the controller?

b).The controller received the data packet, analysis and processing of data packet?and then return a data packet to PC if necessary?

c). PC receives the data packets returned from the control card, and analysis the received data packets to determine whether communication is successful.

Serial setting:

Baud rate: 115200, 57600, 38400, etc. selected by the selected tool.

Format string: "115200, 8, N, 1", you can change the baud rate value 115200 according to what you set to the controller.

 

Packet data checksum

Communication process using the packet data checksum to check the correctness of data transmission, Checksum calculations we should pay attention?Data checksum is cumulative each byte of data, use the 16bit (2 bytes) unsigned number to represent, so when the data validation is more than 0xFFFF, the checksum, and retain only 16bit value. For example, 0xFFFA + 0x09 = 0x0003.

 

Font size code / Kod rozmiaru czcionki

Font size code/Kod rozmiaru czcionki

Font size in pixels/ Rozmiar czcionki w pikselach

0

8

1

12

2

16

3

24

4

32

5

40

6

48

7

56

Font style code / Kod stylu czcionki

Font style code/Kod stylu czcionki  

Font style describe/Opis stylu czcionki

0

Default font style / Domyślny styl czcionki

1

Font style 1

2

Font style 2

3

Font style 3

4

Font style 4

5

Font style 5

6

Font style 6

7

Font style 7

 

Text Color Code

1-byte color value

Max 8 colors. One bit for one basic color.

Bit 0: red color

Bit 1: green color

Bit 2: blue color

Other: not used

 

Kod koloru tekstu

1-bajtowa wartość koloru

Maks. 8 kolorów. Jeden bit dla jednego podstawowego koloru.

Bit 0: kolor czerwony

Bit 1: kolor zielony

Bit 2: kolor niebieski

Inne: nieużywane

 

 

Example:

 

Color value /Wartość koloru

Color /Kolor

1

Red

Czerwony

2

Green

Zielony

3

Yellow

Żółty

4

Blue

niebieski

7

White

Biały

 

3-byte color value

RGB color, one byte for one basic color. It can express all kinds of color. Use each one byte to represent red?green?blue.

Byte 1: Red value of the color

Byte 2: Green value of the color

Byte 3: Blue value of the color

 

3-bajtowa wartość koloru

Kolor RGB, jeden bajt dla jednego koloru podstawowego. Może wyrażać wszystkie rodzaje kolorów. Każdy bajt reprezentuje czerwony ? zielony ? niebieski.

Bajt 1: Czerwona wartość koloru

Bajt 2: Zielona wartość koloru

Bajt 3: Niebieska wartość koloru

 

 

Kod efektu obrazu

 

 

Code /Kod

Picture effect/ Efekt obrazu

0

Center /Centrum

1

Zoom /Zoom

2

Stretch/ odcinek

3

tile /płytki

Efekt specjalny dla tekstu i obrazu   

Code

Effect

Efekt

0

Draw

Remis

1

Open from left

Otwórz od lewej

2

Open from right

Otwórz od prawej

3

Open from center(Horizontal)

Otwórz od środka (poziomo)

4

Open from center(Vertical)

Otwórz od środka (w pionie)

5

Shutter(vertical)

Migawka (pionowa)

6

Move to left

Przejdź w lewo

7

Move to right

Przejdź w prawo

8

Move up

Podnieść

9

Move down

Padnij

10

Scroll up

Przewiń do góry

11

Scroll to left

Przewiń w lewo

12

Scroll to right

Przewiń w prawo

13

Flicker

Migotanie

14

Continuous scroll to left

Ciągłe przewijanie w lewo

15

Continuous scroll to right

Ciągłe przewijanie w prawo

16

Shutter(horizontal)

Migawka (pozioma)

17

Clockwise open out

Otwarte zgodnie z ruchem wskazówek zegara

18

Anticlockwise open out

Otwórz w lewo

9

Windmill

Wiatrak

20

Windmill?anticlockwise?

Wiatrak ?przeciwnie do ruchu wskazówek zegara?

21

Rectangle forth

Prostokąt naprzód

22

Rectangle entad

Prostokąt entad

23

Quadrangle forth

Czwórka czwarta

24

Quadrangle endtad

Czworokątna końcówka

25

Circle forth

Krąg naprzód

26

Circle endtad

Koło endtad

27

Open out from left up corner

Otwórz z lewego górnego rogu

28

Open out from right up corner

Otwórz z prawego górnego rogu

29

Open out from left bottom corner

Otwórz z lewego dolnego rogu

30

Open out from right bottom corner

Otwórz z prawego dolnego rogu

31

Bevel open out

Faza otwarta

32

AntiBevel open out

AntiBevel otwarty

33

Enter into from left up corner

Wejdź do z lewego górnego rogu

34

Enter into from right up corner

Wejdź z prawego górnego rogu

35

Enter into from left bottom corner

Wejdź do od lewego dolnego rogu

36

Enter into from lower right corner

Wejdź z prawego dolnego rogu

37

Bevel enter into

Faza wchodzi w

38

AntiBevel enter into

AntiBevel wchodzi

39

Horizontal zebra crossing

Poziome przejście dla pieszych

40

Vertical zebra crossing

Pionowe przejście dla pieszych

41

Mosaic(big)

Mozaika (duża)

42

Mosaic(small)

Mozaika (mała)

43

Radiation(up)

Promieniowanie (w górę)

44

Radiation(downwards)

Promieniowanie (w dół)

45

Amass

Zgromadzić

46

Drop

Upuszczać

47

Combination(Horizontal)

Kombinacja (pozioma)

48

Combination(Vertical)

Kombinacja (pionowa)

49

Backout

Wycofać się

50

Screwing in

Wkręcanie

51

Chessboard(horizontal)

Szachownica (pozioma)

52

Chessboard(vertical)

Szachownica (pionowa)

53

Continuous scroll up

Ciągłe przewijanie w górę

54

Continuous scroll down

Ciągłe przewijanie w dół

55

Reserved

Zarezerwowany

56

Reserved

Zarezerwowany

57

Gradual bigger(up)

Stopniowo większy (w górę)

58

Gradual smaller(down)

Stopniowo mniejszy (w dół)

59

Reserved

Zarezerwowany

60

Gradual bigger(vertical)

Stopniowy większy (pionowy)

61

Flicker(horizontal)

Migotanie (w poziomie)

62

Flicker(vertical)

Migotanie (w pionie)

63

Snow

Śnieg

64

Scroll down

Przewiń w dół

65

Scroll from left to right

Przewiń od lewej do prawej

66

Open out from top to bottom

Otwórz od góry do dołu

67

Sector expand

Sektor rozwiń

68

Reserved

Zarezerwowany

69

Zebra crossing (horizontal)

Przejście (w poziomie)

70

Zebra crossing (Vertical)

Przejście (w pionie)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

When the random effect is expressed by one byte , the value is 255(0xFF) , when it is expressed by two bytes , the value is 32768(0x8000).

Gdy efekt losowy jest wyrażony przez jeden bajt, wartość wynosi 255 (0xFF), gdy jest wyrażona przez dwa bajty, wartość wynosi 32768 (0x8000).

Clock format and display content /

Format zegara i wyświetlana zawartość

Clock format?

Represent by one byte?

bit 0: Signal timing(0: 12signal timing?1: 24 signal timing)

bit 1: Year by bit(0: 4 bit?1: 2 bit)

bit 2: Line folding(0: single-row?1: multi-row)

bit 3~5: Reserved(set to 0)

bit 6: Show time scale ”Hour scale?Minute scale”

bit 7: Reserved(set to 0)

 

Clock display content?

Represent by one byte?

Ascertain the display content by bit:

bit 7: pointer

bit 6: week

bit 5: second

bit 4: minute

bit 3: hour

bit 2: day

bit 1: month

bit 0: year

 

Format zegara ?

Reprezentuje jeden bajt ?

bit 0: Taktowanie sygnału (0: 12 taktowanie sygnału ? 1: 24 taktowanie sygnału)

bit 1: Rok po bicie (0: 4 bit ? 1: 2 bit)

bit 2: składanie linii (0: jednorzędowe ? 1: wielorzędowe)

bit 3 ~ 5: Zarezerwowany (ustawiony na 0)

bit 6: Pokaż skalę czasu „Skala godzin ? Skala minut”

bit 7: Zarezerwowany (ustawiony na 0)

 

Wyświetlana zawartość zegara ?

Reprezentuje jeden bajt ?

Sprawdź zawartość wyświetlaną bitowo:

bit 7: wskaźnik

bit 6: tydzień

bit 5: sekunda

bit 4: minuta

bit 3: godzina

bit 2: dzień

bit 1: miesiąc

bit 0: rok

 

 

Simple picture data format / Prosty format danych obrazu

Data composition/ Skład danych

Data head

Red data(optional)

Green data(optional)

Blue data(optional)

 

Głowica dane

Czerwone dane (opcjonalnie)

Zielone dane (opcjonalnie)

Niebieskie dane (opcjonalnie)

 

Data head description / Opis głowicy danych

 

0

1

2

3

4

5

6

7

0x00

identify

width

height

property

Reserved

0x00

określić

szerokość

wysokość

właściwość

Zarezerwowane

 

 

 

 

 

 

Description / Opis

Data name / Nazwa danych

Data size(byte) /Rozmiar danych (bajt)

Description /Opis

Identify /

2

Set to “I1”?

Ustaw na „I1”?

Width /

2

The width of the picture, low byte previous(little endian)

Szerokość obrazu, poprzedni bajt (mały endian)

Height /

2

The height of the picture,low byte previous(little endian)

Wysokość obrazu, poprzedni bajt (mały endian)

Property /

1

The gray-scale and color of the picture

Bit0: Whether exist red data, exist when 1.

Bit1: Whether exist green data, exist when 1.

Bit2: Whether exist blue data, exist when 1.

Bit3: Reserved, set to 0.

Bit4~7: Gray-scale, only support 0 and 7 now.

   0: 2 levels gray, Each lattic data use 1 bit.

   7: 256 levels gray, Each lattic data use 8 bit.

Each line of the picture data is aligned by byte. As for 2 levels gray picture, when the line data is not enough for 8 bit, add 0.

Skala szarości i kolor obrazu

Bit0: Czy istnieją czerwone dane, istnieją, gdy 1.

Bit 1: Czy istnieją zielone dane, istnieją, gdy 1.

Bit2: Czy istnieją niebieskie dane, istnieją, gdy 1.

Bit3: Zarezerwowany, ustawiony na 0.

Bit4 ~ 7: w skali szarości, obsługuje teraz tylko 0 i 7.

    0: 2 poziomy szarości, Każde dane lattic wykorzystują 1 bit.

    7: 256 poziomów szarości, Każde dane lattic używają 8 bitów.

Każda linia danych obrazu jest wyrównana bajtem. Jeśli chodzi o szary obraz 2 poziomów, gdy dane linii nie wystarczą na 8 bitów, dodaj 0.

Reserved /

1

Set 0

Ustaw 0

 

Data description?

                        The color of the data is order by red?green?blue. If the identify bit of the property is 0, the color data is not exist.

        For one color data, order by ” left to right, top to bottom”. First put the data to the first line, then second line and so on.

 

Opis danych:
Kolor danych jest uporządkowany według koloru czerwonego
? zielonego ? niebieskiego. Jeśli bit identyfikacyjny właściwości ma wartość 0, dane koloru nie istnieją.
W przypadku danych jednego koloru uporządkuj według „od lewej do prawej, od góry do dołu”. Najpierw umieść dane w pierwszej linii, a następnie w drugiej linii i tak dalej.

 

Formatted text data format / Sformatowany format danych tekstowych

Rich3 Text

Each character is 3 bytes, the specific meaning of each byte are as follows:

 

Tekst sformatowany

Każdy znak ma 3 bajty, jego znaczenie jest następujące:

 

Byte no / Nr bajtu

Byte data / Dane bajtu

1

Said the color and font size: 4bits (1-7) represent the color (red green yellow blue purple cyan white), low 4bits (= 0 indicates that 8-point text; = 2 16-point text; = 3 24-point text; = 4 32point text; = 5 40-point text; = 6 48-point text; = 7 56-point text).

Kolor i rozmiar czcionki: 4 bity (1-7) oznaczają kolor (czerwony zielony żółty niebieski fioletowy cyjan biały), niskie 4 bity (= 0 oznacza, że tekst 8-punktowy; = 2 tekst 16-punktowy; = 3 24-punktowy tekst; = 4 tekst 32-punktowy; = 5 tekst 40-punktowy; = 6 tekst 48-punktowy; = 7 tekst 56-punktowy).

2

High byte of the text encoding. For single-byte characters, the value is 0.

Wysoki bajt kodowania tekstu. W przypadku znaków jednobajtowych wartość wynosi 0.

3

Low byte of the text encoding. For single-byte characters, the value of its ASCII code.

Niski bajt kodowania tekstu. W przypadku znaków jednobajtowych wartość jego kodu ASCII.

Przewiń do:

    Aktualności

    Dostawa

    Zakupione produkty wysyłane są firmą kurierską. Towar jest dobrze zapakowany i ubezpieczony.

    Transport: wliczony w cenę urządzeń
    Pobranie: +1% wartości zamówienia

    Sposoby płatności

    Dla wygody klientów oferujemy kilka form płatności:

    przelew
    pobranie
    leasing
    raty

    GWARANCJA

                                                                                         36 miesiecy

     Wybrane realizacje

    Ta strona używa COOKIE

    Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Przeczytaj więcej.