Ogólna umowa komunikacjiPakiet danych służy do komunikacji między komputerem a sterownikiem w celu zwiększenia niezawodności danych, rozszerzenia możliwości obsługi obrazów i innych danych. Proces komunikacji: a) .PC wysyła pakiet danych do kontrolera ? b). kontroler odebrał pakiet danych, analizę i przetwarzanie pakietu danych, a następnie w razie potrzeby zwrócił pakiet danych do komputera ? do). PC odbiera pakiety danych zwrócone z karty kontrolnej i analizuje odebrane pakiety danych w celu ustalenia, czy komunikacja się powiodła. Ustawienie szeregowe: Szybkość transmisji: 115200, 57600, 38400 itd. Wybrane przez wybrane narzędzie. Sformatuj ciąg: „115200, 8, N, 1”, możesz zmienić wartość prędkości transmisji 115200 zgodnie z ustawieniami kontrolera.
Suma kontrolna danych pakietowych Proces komunikacji z wykorzystaniem sumy kontrolnej danych pakietowych w celu sprawdzenia poprawności transmisji danych, obliczeń sumy kontrolnej, na którą powinniśmy zwrócić uwagę ? Suma kontrolna danych to kumulatywny każdy bajt danych, użyj 16-bitowej (2 bajty) liczby bez znaku do reprezentacji, więc gdy walidacja danych jest większa niż 0xFFFF, suma kontrolna i zachowują tylko 16-bitową wartość. Na przykład, 0xFFFA + 0x09 = 0x0003 |
General agreement of communicationData packet is used to communicate between the PC and the controller, in order to enhance the reliability of data, expanding capabilities to deal with images and other data. Communication process? a).PC send a data packet to the controller? b).The controller received the data packet, analysis and processing of data packet?and then return a data packet to PC if necessary? c). PC receives the data packets returned from the control card, and analysis the received data packets to determine whether communication is successful. Serial setting: Baud rate: 115200, 57600, 38400, etc. selected by the selected tool. Format string: "115200, 8, N, 1", you can change the baud rate value 115200 according to what you set to the controller.
Packet data checksum Communication process using the packet data checksum to check the correctness of data transmission, Checksum calculations we should pay attention?Data checksum is cumulative each byte of data, use the 16bit (2 bytes) unsigned number to represent, so when the data validation is more than 0xFFFF, the checksum, and retain only 16bit value. For example, 0xFFFA + 0x09 = 0x0003.
|
Font size code / Kod rozmiaru czcionki
Font size code/Kod rozmiaru czcionki |
Font size in pixels/ Rozmiar czcionki w pikselach |
0 |
8 |
1 |
12 |
2 |
16 |
3 |
24 |
4 |
32 |
5 |
40 |
6 |
48 |
7 |
56 |
Font style code / Kod stylu czcionki
Font style code/Kod stylu czcionki |
Font style describe/Opis stylu czcionki |
0 |
Default font style / Domyślny styl czcionki |
1 |
Font style 1 |
2 |
Font style 2 |
3 |
Font style 3 |
4 |
Font style 4 |
5 |
Font style 5 |
6 |
Font style 6 |
7 |
Font style 7 |
Text Color Code 1-byte color value Max 8 colors. One bit for one basic color. Bit 0: red color Bit 1: green color Bit 2: blue color Other: not used
|
Kod koloru tekstu 1-bajtowa wartość koloru Maks. 8 kolorów. Jeden bit dla jednego podstawowego koloru. Bit 0: kolor czerwony Bit 1: kolor zielony Bit 2: kolor niebieski Inne: nieużywane
|
Example:
Color value /Wartość koloru |
Color /Kolor |
|
1 |
Red |
Czerwony |
2 |
Green |
Zielony |
3 |
Yellow |
Żółty |
4 |
Blue |
niebieski |
7 |
White |
Biały |
3-byte color value RGB color, one byte for one basic color. It can express all kinds of color. Use each one byte to represent red?green?blue. Byte 1: Red value of the color Byte 2: Green value of the color Byte 3: Blue value of the color
|
3-bajtowa wartość koloru Kolor RGB, jeden bajt dla jednego koloru podstawowego. Może wyrażać wszystkie rodzaje kolorów. Każdy bajt reprezentuje czerwony ? zielony ? niebieski. Bajt 1: Czerwona wartość koloru Bajt 2: Zielona wartość koloru Bajt 3: Niebieska wartość koloru
|
Kod efektu obrazu
Code /Kod |
Picture effect/ Efekt obrazu |
0 |
Center /Centrum |
1 |
Zoom /Zoom |
2 |
Stretch/ odcinek |
3 |
tile /płytki |
Efekt specjalny dla tekstu i obrazu
Code |
Effect |
Efekt |
0 |
Draw |
Remis |
1 |
Open from left |
Otwórz od lewej |
2 |
Open from right |
Otwórz od prawej |
3 |
Open from center(Horizontal) |
Otwórz od środka (poziomo) |
4 |
Open from center(Vertical) |
Otwórz od środka (w pionie) |
5 |
Shutter(vertical) |
Migawka (pionowa) |
6 |
Move to left |
Przejdź w lewo |
7 |
Move to right |
Przejdź w prawo |
8 |
Move up |
Podnieść |
9 |
Move down |
Padnij |
10 |
Scroll up |
Przewiń do góry |
11 |
Scroll to left |
Przewiń w lewo |
12 |
Scroll to right |
Przewiń w prawo |
13 |
Flicker |
Migotanie |
14 |
Continuous scroll to left |
Ciągłe przewijanie w lewo |
15 |
Continuous scroll to right |
Ciągłe przewijanie w prawo |
16 |
Shutter(horizontal) |
Migawka (pozioma) |
17 |
Clockwise open out |
Otwarte zgodnie z ruchem wskazówek zegara |
18 |
Anticlockwise open out |
Otwórz w lewo |
9 |
Windmill |
Wiatrak |
20 |
Windmill?anticlockwise? |
Wiatrak ?przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? |
21 |
Rectangle forth |
Prostokąt naprzód |
22 |
Rectangle entad |
Prostokąt entad |
23 |
Quadrangle forth |
Czwórka czwarta |
24 |
Quadrangle endtad |
Czworokątna końcówka |
25 |
Circle forth |
Krąg naprzód |
26 |
Circle endtad |
Koło endtad |
27 |
Open out from left up corner |
Otwórz z lewego górnego rogu |
28 |
Open out from right up corner |
Otwórz z prawego górnego rogu |
29 |
Open out from left bottom corner |
Otwórz z lewego dolnego rogu |
30 |
Open out from right bottom corner |
Otwórz z prawego dolnego rogu |
31 |
Bevel open out |
Faza otwarta |
32 |
AntiBevel open out |
AntiBevel otwarty |
33 |
Enter into from left up corner |
Wejdź do z lewego górnego rogu |
34 |
Enter into from right up corner |
Wejdź z prawego górnego rogu |
35 |
Enter into from left bottom corner |
Wejdź do od lewego dolnego rogu |
36 |
Enter into from lower right corner |
Wejdź z prawego dolnego rogu |
37 |
Bevel enter into |
Faza wchodzi w |
38 |
AntiBevel enter into |
AntiBevel wchodzi |
39 |
Horizontal zebra crossing |
Poziome przejście dla pieszych |
40 |
Vertical zebra crossing |
Pionowe przejście dla pieszych |
41 |
Mosaic(big) |
Mozaika (duża) |
42 |
Mosaic(small) |
Mozaika (mała) |
43 |
Radiation(up) |
Promieniowanie (w górę) |
44 |
Radiation(downwards) |
Promieniowanie (w dół) |
45 |
Amass |
Zgromadzić |
46 |
Drop |
Upuszczać |
47 |
Combination(Horizontal) |
Kombinacja (pozioma) |
48 |
Combination(Vertical) |
Kombinacja (pionowa) |
49 |
Backout |
Wycofać się |
50 |
Screwing in |
Wkręcanie |
51 |
Chessboard(horizontal) |
Szachownica (pozioma) |
52 |
Chessboard(vertical) |
Szachownica (pionowa) |
53 |
Continuous scroll up |
Ciągłe przewijanie w górę |
54 |
Continuous scroll down |
Ciągłe przewijanie w dół |
55 |
Reserved |
Zarezerwowany |
56 |
Reserved |
Zarezerwowany |
57 |
Gradual bigger(up) |
Stopniowo większy (w górę) |
58 |
Gradual smaller(down) |
Stopniowo mniejszy (w dół) |
59 |
Reserved |
Zarezerwowany |
60 |
Gradual bigger(vertical) |
Stopniowy większy (pionowy) |
61 |
Flicker(horizontal) |
Migotanie (w poziomie) |
62 |
Flicker(vertical) |
Migotanie (w pionie) |
63 |
Snow |
Śnieg |
64 |
Scroll down |
Przewiń w dół |
65 |
Scroll from left to right |
Przewiń od lewej do prawej |
66 |
Open out from top to bottom |
Otwórz od góry do dołu |
67 |
Sector expand |
Sektor rozwiń |
68 |
Reserved |
Zarezerwowany |
69 |
Zebra crossing (horizontal) |
Przejście (w poziomie) |
70 |
Zebra crossing (Vertical) |
Przejście (w pionie) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
When the random effect is expressed by one byte , the value is 255(0xFF) , when it is expressed by two bytes , the value is 32768(0x8000).
Gdy efekt losowy jest wyrażony przez jeden bajt, wartość wynosi 255 (0xFF), gdy jest wyrażona przez dwa bajty, wartość wynosi 32768 (0x8000).
Clock format and display content /
Format zegara i wyświetlana zawartość
Clock format? Represent by one byte? bit 0: Signal timing(0: 12signal timing?1: 24 signal timing) bit 1: Year by bit(0: 4 bit?1: 2 bit) bit 2: Line folding(0: single-row?1: multi-row) bit 3~5: Reserved(set to 0) bit 6: Show time scale ”Hour scale?Minute scale” bit 7: Reserved(set to 0)
Clock display content? Represent by one byte? Ascertain the display content by bit: bit 7: pointer bit 6: week bit 5: second bit 4: minute bit 3: hour bit 2: day bit 1: month bit 0: year
|
Format zegara ? Reprezentuje jeden bajt ? bit 0: Taktowanie sygnału (0: 12 taktowanie sygnału ? 1: 24 taktowanie sygnału) bit 1: Rok po bicie (0: 4 bit ? 1: 2 bit) bit 2: składanie linii (0: jednorzędowe ? 1: wielorzędowe) bit 3 ~ 5: Zarezerwowany (ustawiony na 0) bit 6: Pokaż skalę czasu „Skala godzin ? Skala minut” bit 7: Zarezerwowany (ustawiony na 0)
Wyświetlana zawartość zegara ? Reprezentuje jeden bajt ? Sprawdź zawartość wyświetlaną bitowo: bit 7: wskaźnik bit 6: tydzień bit 5: sekunda bit 4: minuta bit 3: godzina bit 2: dzień bit 1: miesiąc bit 0: rok |
Simple picture data format / Prosty format danych obrazu
Data composition/ Skład danych
Data head |
Red data(optional) |
Green data(optional) |
Blue data(optional)
|
Głowica dane |
Czerwone dane (opcjonalnie) |
Zielone dane (opcjonalnie) |
Niebieskie dane (opcjonalnie) |
Data head description / Opis głowicy danych
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
0x00 |
identify |
width |
height |
property |
Reserved |
|||
0x00 |
określić |
szerokość |
wysokość |
właściwość |
Zarezerwowane |
|||
|
|
|
|
|
|
Description / Opis
Data name / Nazwa danych |
Data size(byte) /Rozmiar danych (bajt) |
Description /Opis |
|
Identify / |
2 |
Set to “I1”? |
Ustaw na „I1”? |
Width / |
2 |
The width of the picture, low byte previous(little endian) |
Szerokość obrazu, poprzedni bajt (mały endian) |
Height / |
2 |
The height of the picture,low byte previous(little endian) |
Wysokość obrazu, poprzedni bajt (mały endian) |
Property / |
1 |
The gray-scale and color of the picture Bit0: Whether exist red data, exist when 1. Bit1: Whether exist green data, exist when 1. Bit2: Whether exist blue data, exist when 1. Bit3: Reserved, set to 0. Bit4~7: Gray-scale, only support 0 and 7 now. 0: 2 levels gray, Each lattic data use 1 bit. 7: 256 levels gray, Each lattic data use 8 bit. Each line of the picture data is aligned by byte. As for 2 levels gray picture, when the line data is not enough for 8 bit, add 0. |
Skala szarości i kolor obrazu Bit0: Czy istnieją czerwone dane, istnieją, gdy 1. Bit 1: Czy istnieją zielone dane, istnieją, gdy 1. Bit2: Czy istnieją niebieskie dane, istnieją, gdy 1. Bit3: Zarezerwowany, ustawiony na 0. Bit4 ~ 7: w skali szarości, obsługuje teraz tylko 0 i 7. 0: 2 poziomy szarości, Każde dane lattic wykorzystują 1 bit. 7: 256 poziomów szarości, Każde dane lattic używają 8 bitów. Każda linia danych obrazu jest wyrównana bajtem. Jeśli chodzi o szary obraz 2 poziomów, gdy dane linii nie wystarczą na 8 bitów, dodaj 0. |
Reserved / |
1 |
Set 0 |
Ustaw 0 |
Data description? The color of the data is order by red?green?blue. If the identify bit of the property is 0, the color data is not exist. For one color data, order by ” left to right, top to bottom”. First put the data to the first line, then second line and so on.
|
Opis danych: |
Formatted text data format / Sformatowany format danych tekstowych
Rich3 Text
Each character is 3 bytes, the specific meaning of each byte are as follows:
Tekst sformatowany
Każdy znak ma 3 bajty, jego znaczenie jest następujące:
Byte no / Nr bajtu |
Byte data / Dane bajtu |
|
1 |
Said the color and font size: 4bits (1-7) represent the color (red green yellow blue purple cyan white), low 4bits (= 0 indicates that 8-point text; = 2 16-point text; = 3 24-point text; = 4 32point text; = 5 40-point text; = 6 48-point text; = 7 56-point text). |
Kolor i rozmiar czcionki: 4 bity (1-7) oznaczają kolor (czerwony zielony żółty niebieski fioletowy cyjan biały), niskie 4 bity (= 0 oznacza, że tekst 8-punktowy; = 2 tekst 16-punktowy; = 3 24-punktowy tekst; = 4 tekst 32-punktowy; = 5 tekst 40-punktowy; = 6 tekst 48-punktowy; = 7 tekst 56-punktowy). |
2 |
High byte of the text encoding. For single-byte characters, the value is 0. |
Wysoki bajt kodowania tekstu. W przypadku znaków jednobajtowych wartość wynosi 0. |
3 |
Low byte of the text encoding. For single-byte characters, the value of its ASCII code. |
Niski bajt kodowania tekstu. W przypadku znaków jednobajtowych wartość jego kodu ASCII. |